تاثير عسل بر ترميم زخم

تاثير عسل بر ترميم زخم:  عسل از گذشته تا به امروز  دارای موارد مصرف زیادی بوده است ، مسئله این است که عسل در تسریع ترمیم زخم موثر است اما کدام نوع عسل ؟

گاهی دیده میشود که بیماران زیادی برای ترمیم زخم خود  ، زخم را با عسل صبحانه پانسمان میکنند که این کار بسیار خطرناک است و امکان دارد جان بیمار را به خطر بیندازد زیرا در عسل صبحانه باکتری به نام کلوستریدیوم بوتولینوم می تواند به حالت غیر فعال باقی بماند و وقتی شما عسل صبحانه  را بر روی زخم میزنید  این باکتری توسط مویرگ ها جذب شده و وارد گردش خون میشود و سم خطرناک و کشنده ای به نام نوروتوکسین تولید میکند که قادر است سیستم عصبی و اعصاب تنفسی را فلج کند و باعث مرگ فرد شود.

 آیا میتوان از عسل  صبحانه برای درمان زخم استفاده کرد؟

پاسخ به این پرسش بسیار مهم است و باید گفت : ” خیر ”  .

 آیا میتوان از عسل صبحانه برای درمان زخم استفاده کرد

 

تاثير عسل بر ترميم زخم

اما به هر روی از خواص ترمیمی و ضد میکروبی عسل نمیتوان چشم پوشی کرد به همین دلیل شرکت های تولیدی پانسمان نوین ژل ها و کرم های عسل استریل شده با اشعه گاما را تولید کرده اند که هم از عسل های صبحانه خالص تر هستند و هم گاها با ویتامین C و ویتامین K که  برای ترمیم زخم کمک کننده هستند غنی شده اند این عسل های طبی در گلخانه هایی با یک نوع گل تهیه شده اند و  یک نوع زنبور آنها را تهیه کرده است پس خواص هر یک از بسته های پماد عسل یکسان و قابل پیش بینی است  و چون با اشعه استریل شده اند بسیار ایمن هستند و استفاده از آن بر روی زخم باعث مرگ بیمار نمیشود.

ضمنا عسل صبحانه دارای مقدار زیادی گرده ی گل است که اگر بر روی زخم استفاده شود باعث ایجاد حساسیت ، قرمزی ، تورم و گرمای پوست اطراف زخم میشود که  نشانه ی التهاب است و برای ترمیم زخم بسیار نامطلوب است زیرا بدن در فاز التهاب کلاژن سازی انجام نمیدهد و پوست ترمیم نمیشود. در عسل های طبی که بسیار خالص و طبیعی هستند گرده ی گل از عسل فیلتر شده است و عسل کاملا طبیعی و خالص در بسته بنده های مخصوص به بیماران عرضه میگردد .

عسل  طبی خواص میکروب زدایی بسیاری دارد ولی باید توجه کرد که در افرادی که به عسل یا نیش زنبور حساسیت دارند استفاده نشود .

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره با متخصصین زخم و تعیین وقت برای درمان انواع زخم های دیابتی و غیردیابتی خود به دپارتمان زخم کلینیک ارمغان مراجعه نمایید. شماره تماس کلینیک :  ٣٢٢٢٨١٧٣-٠٢۶ 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.