چگونه به دیابت مبتلا می شویم

چگونه به دیابت مبتلا می شویم

انواع مختلفی از دیابت وجود دارند، اما شایع‌ترین آنها دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 هستند. دیابت نوع 1 بیماری است که از زمان تولد یا حداقل از سن جوانی شکل می گیرد. دیابت نوع 2 می تواند هر فردی در هر سنی را مبتلا کند و در واقع قابل پیشگیری است، اگرچه برخی افراد نسبت به دیگران در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دارند. از عوامل خطرآفرین ابتلا به دیابت نوع 2 می توان به سابقه خانوادگی، رژیم غذایی ناسالم، عدم فعالیت بدنی، و فشار خون بالا اشاره کرد.

دیابت تا چه اندازه جدی است؟

بنابر گزارش موسسه پژوهش دیابت آمریکا، این بیماری هفتمین عامل مرگ و میر در آمریکا محسوب می شود و آمار مرگ و میر ناشی از آن بیش از مجموع بیماری های ایدز و سرطان پستان گزارش شده است. دیابت هزینه سالانه 245 میلیون دلاری را برای این کشور به همراه دارد.

چرا تشخیص زود هنگام دیابت اهمیت دارد؟

غربالگری دیابت نوع 2 به منظور تشخیص زودهنگام و آغاز درمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت عدم درمان، پیامدهای این بیماری می توانند جدی و حتی کشنده باشند. برخی از این پیامدها شامل بیماری قلبی و سکته مغزی می شوند و بنابر گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، دیابت دلیل اصلی نارسایی کلیه، قطع عضو در اندام های پایین تنه و موارد جدید نابینایی است.

از کجا تشخیص دهیم به دیابت مبتلا هستیم؟

بنابر گزارش انجمن دیابت آمریکا، نشانه های شایع ابتلا به دیابت شامل موارد زیر می شوند(نشانه های دیبابت):

تکرر ادرار

احساس تشنگی بسیار

احساس گرسنگی بسیار – حتی وقتی که غذا خورده اید

خستگی شدید

تاری دید

بردیگی ها و کبودی هایی که به کندی خوب می شوند

کاهش وزن – حتی زمانی که به اندازه کافی غذا می خورید (نوع 1)

احساس سوزن سوزن شدن، درد، یا بی حسی در دست ها و پاها (نوع 2)

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.