خدمات مرکز درمان دیابت 

مرکز درمان دیابت ارمغان در سال ١٣٩٣، با هدف پیشگیری و تشخیص زود هنگام، ارائه درمان مناسب و افزایش سطح آگاهی جامعه در خصوص بیماری دیابت تاسیس گردید. خدمات این مرکز شامل : پیشگیری بیماری، تشخیص زودهنگام و غربالگری، درمان و کنترل بیماری، آموزش و نحوه برخورد بیمار با بیماری دیابت، چکاپ دوره ای بیمار، مراقبت از زخم پای بیمار دیابتی، خدمات تغذیه ای و رژیم درمانی برای بیمار، پیگیری روند دارویی و درمانی و آزمایشات بیمار و … می باشد.

غربالگری و تشخصیص زود هنگام

غربالگری به منظور تشخیص زودهنگام این بیماری می باشد. ممکن است تا به حال برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا من به بیماری دیابت مبتلا هستم یا خیر ؟ آیا احتمال مبتلا شدن من به بیماری دیابت وجود دارد یا خیر ؟ و میزان مبتلا شدن به این بیماری برای من چقدر است؟ غربالگری به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری و همینطور تغییر عوامل مستعد کننده دیابت که قابل تغییر می باشند انجام می گردد.

 

چکاپ دوره ای بیمار

چکاپ دوره ای بیمار، به منظور تشخیص میزان موفقیت در درمان و کنترل بیماری می باشد، چرا که بیماری دیابت یک بیماری پیشرونده می باشد که در واقع با گذشت زمان احتمال نیاز به مقادیر بیشتری از دارو قویا وجود دارد.هدف دیگر از انجام این چکاب بررسی وضعیت قلب، کلیه، کبد، چشم و … می باشد.

 

مشاوره ی درمانی بیمار

مشاوره ی درمانی به معنی انتخاب بهترین روش درمان با توجه به شرایط جسمی – روانی بیمار می باشد. لذا در این مرکز درمان برای هر شخص بصورت کاملا اختصاصی و منحصر به فرد با توجه به شرایط ارائه می گردد.

 

مشاوره ی تخصصی تغذیه

یکی از مهمترین خدمات این مرکز ارائه مشاوره تخصصی تغذیه می باشد.

 

آموزش بیماران دیابت

یکی از پایه های موفقیت درمان دیابت، آموزش بیمار در جهت خود مراقبتی اصولی و کنترل صحیح بیماری ، توسط خود فرد می باشد.

 

دپارتمان زخم دیابتی

زخم پای دیابتی یکی از عوارض دردناک بیماری دیابت است . حدود ۱۵ درصد مبتلایان به دیابت ،گرفتار زخم پای دیابتی می‌شوند و اگر بیمار این آسیب را جدی نگرفته و به دنبال مداوای هر چه سریع تر نباشد می تواند منجر به قطع عضو و حتی مرگ شود. مهمترین اقدام ،پیشگیری از ایجاد زخم است و در صورت بروز زخم بایستی بیمار هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کند تا اقدامات لازم درمانی انجام شود. در این مرکز درمانی ،آموزش های لازم برای پیشگیری از این عارضه و اقدامات درمانی توسط متخصصان انجام می شود.